شماره مجوز 155/1247326
خرسها پستاندارانی هستند با جثه بزرگ و دم کوتاهی که در میان موهای بلندشان مخفی است. سر گرد و گردنشان کوتاه است و هر کدام از دستها و پاهایشان دارای پنج انگشت میباشد و از لحاظ حرکتی کف رو هستند.
دندان خرس تیز نیست و مانند سایر گوشتخواران برای بریدن گوشت طراحی نشدهاست. مثلا در بیشتر گوشتخواران، دندان نیش بزرگ است و برای کشتن طعمه کاربرد دارد. درخرسها این دندانها نسبتاً کوچکند و خرسها از آن به عنوان ابزاری برای دفاع استفاده میکنند. دندان آسیای خرس مسطح و پهن است تا بتواند غذاهای گیاهی را خرد کرده و بکوبد
هریک از دست وپاهای خرس، ۵ چنگال تیز و بلند دارد که جمع نمیشود (برعکس گربه). این دست و پاها برای بالا رفتن از درخت و شکافتن خانه موریانه و کندوی عسل، یافتن وکندن ریشه گیاهان و گرفتن طعمه بکار میرود. راه رفتن خرس هابا راه رفتن بسیاری از گوشتخواران تفاوت دارد و گویی روی پنجهٔ پا راه میروند که برای افزایش سرعت، کارآمد است. خرسها مثل انسان روی پا هم راه میروند
موی خرس بلند و زمخت است. رنگ موی آنها بسته به این که از چه نوع خرسی باشند میتواند تقریبا هر رنگی داشته باشد. مثلا سفید، بور، کرم، تمام سیاه، تمام قهوهای، ...
گو داستر یک گردگیر سبک، قابل انعطاف و بدون سیم است که فقط با باطری کار می کند. سرِ گردان آن مانند آهنربا گرد و خاک را جذب و به هر جای غیر قابل دسترسی مانند بین میزها، داخل لوازم کامپیوتری و لوستر نفوذ و خانه شما را به آسانی تمیز می کند.
گو داستر در هنگام نظافت کردن به قسمت هایی نفوذ می کند که شما هرگز با دستمال و مواد پاک کننده نمی توانید آنجا را تمیز کنید. فقط دکمه آن را بفشارید تا شروع به چرخیدن و گردگیری کند.
گو داستر با گردش 250 دور در دقیقه، با ایجاد الکتریسیته ساکن گرد و غبار را به خود جذب می کند و این در حالی است که تمیز کردن آن نیز به سادگی انجام می گیرد، کافی است سر آن را از بدنه جدا کنید و زیر شیر آب بگیرید. برای کاربرد بهتر وسیله نیز می توانید با استفاده از یک آبپاش آن را کمی مرطوب کنید.
کاربرد گوداستر تنها برای گردگیری است و نمی توان از آن مانند جارو استفاده کرد.
ویژگی های محصول
بدون سیم
وزن سبک
استفاده آسان
امکان نفوذ به سطوح غیر قابل دسترس
جذب گرد و غبار با استفاده از الکتریسته ساکن
آموزش زبان ترکی استانبولی برای دانشجویان و علاقمندان به سفر به ترکیه توسط مربی آموزشی
. مکالمه ترکی استانبولی با بهترین شیوه
· الفبای ترکی استانبولی
· ضمایر Zamirler
· کاربرد ضمایر با شکل افعال
· شکل دوم ضمایر مفعولی
· شکل دوم ضمایر ملکی
· صفات
· حروف اضافه
· حروف اضافه مفعولی (را)
· حرف اضافه ( از)
· حرف اضافه ( به)
· سلام و احوالپرسی به زبان ترکی
· طرز قرار گرفتن حرفها و کلمات
ادبیات کشورها
و...
آیا می دانید تحصیل در فنلاند رایگان است!!
شناخت کشورهای نروژ و فنلاند
فرهنگ مردم در نروژ و فنلاند
دانشگاهها و مراکز تحصیلی نروژ و فنلاند
ویزای تحصیلی
سفارتخانه ها
آدرسها و سایتهای مفید
هزینه های زندگی و تحصیل
مقایسه هزینه ها
اقامت و کار
آیلتس
راهنمای تحصیل در سایر کشورها
زندگی دانشجویی در نروژ و فنلاند
راهنمای نگارش رزومه
مدارک مورد نیاز
و دهها مطلب مفید دیگر که شما را برای اخذ پذیرش و اقامت در نروژ و فنلاند و سایر کشورها راهنمایی خواهد نمود.
شماره مجوز 155/856753
کارتون های دوران کودکی - بچه های مدرسه والت
هر روز بعد از تمام شدن کلاسهای مدرسه، بدوبدو به خانه میآمدیم و دست و رو نشسته، مینشستیم پای تلویزیون تا موسیقی والس ایتالیایی الاصلِ «بچه های مدرسة والت» روی عنوان بندی کارتون، که تصاویری از معماری ایتالیایی شهر و منظرة غروب دلگیر رودخانة میان آن بود و دست کمی از داستانهای دردناک و غم انگیز هر قسمت نداشت، شروع شود.
خاطرهای که هنوز هم با دیدن هر فیلم ایتالیایی، ناخودآگاه در ذهنمان جان میگیرد. اوایل ماجرا است که معلم بچه های مدرسه تغییر میکند و آقای پربونی با آن عینک یکچشمی و خطهای پیشانیاش (با صدای مرحوم پرویز نارنجیها) که خیلی خشک و عصا قورت داده به نظر میرسد، به کلاس میآید.
از موقعی که آقای پربونی شروع میکند و قصه های اندوهگین و عبرت دهنده اش را سر کلاس برای بچه ها تعریف میکند، همه از اینرو به آنرو میشوند، جز فرانچی. اما آقای پربونی ولکن معامله نیست، او که با گفتن هر داستان، باعث میشود هر کدام از بچه ها به طریقی با قهرمان داستانش همذات پنداری کنند و به پهنای صورت اشک بریزند، آنقدر میان داستانهایش میگردد تا بالاخره یک قهرمان (ضدقهرمان؟!) مشابه فرانچی می یابد و او را به زانو درمی آورد. راوی داستانهای هر قسمت، انریکو است؛ یکی از بچه های خانواده دار و متشخص مدرسه که وقایع را در دفتر خاطراتش ثبت میکند و در واقع، نتیجه گیری اخلاقی پایان هر داستان، از زبان او است. اصل داستان، متعلق به اِدموندو دِ آمیچیز (1864 ـ 1908)، رماننویس ایتالیایی است که موفقترین و محبوبترین کتابش (Cuore / Heart) را در سال 1886 نوشت و شهرت او جهانی شد. سری کارتونی که در تلویزیون ما با نام «بچههای مدرسة والت» نشان داده شد، محصول کمپانی نیپون است که سال 1981 ساخته شده و شبکة TBS آن را پخش کرده است. جالب است که تمِ ایتالیایی موسیقی کارتون را یک موزیسین ژاپنی به نام یاسوشی آکوتاگاوا ساخته است.
عنوان اصلی: 愛の学校クオレ物語
لاتینی شده: ai no gakkou kuore monogatari
عنوان به انگلیسی: School of Love: Heart`s Story
ترجمه به فارسی: مدرسه عشق: قصه دل
عنوان در ایران: بچه های مدرسه والت
کشور: ژاپن
تهیه کننده: Nippon Animation
کارگردان: Eiji Okabe
سال: 1981
تعداد قسمت ها: 26
شخصیت (ها): انریکو، نینو، فرانچی، گاروچی، آقای پربونی، خانم دلگارچی، ...
نظر به گسترش روز افزون علم صنایع غذایی، استفاده از علوم پایه به منظور تسهیل کاربرد علوم مختلف در آن امری ضروری به نظر می رسد. از بین این علوم پایه، ریاضیات دارای اهمیت ویژه ای است به طوری که کاربرد ریاضیات در گرایش های مختلف رشته صنایع غذایی به خصوص گرایش های مهندسی و تکنولوژی امری بدیهی به نظر می رسد. از طرف دیگر در سال های اخیر شاهد رقابت فشرده بین دانشجویان برای مقاطع تحصیلی بالاتر هستیم. ریاضی در کلیه آزمون های ورودی به مقاطع بالاتر (آزمون های کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری)، به عنوان یکی از دروس امتحانی مطرح می شود به طوری که در آزمون کاردانی و کارشناسی دارای ضرایب 2 و 3، در آزمون کارشناسی ارشد دارای ضریب 2 و در آزمون دکتری دانشگاه های مختلف بسته به نوع گرایش دارای ضرایب 1 الی 4 می باشد. در این بین ریاضیات به دلیل تئوری فرار از میانگین، از جایگاه ویژه ای برخوردار است. بر اساس این تئوری هر چه در درسی، درصد نمره یک دانشجو بیشتر از میانگین درصد نمره دانشجویان دیگر باشد، تراز علمی بیشتری را به خود اختصاص خواهد داد. در این بین به دلیل میانگین پایین درصد نمره دانشجویان مختلف در درس ریاضی در کلیه آزمون های ورودی به مقاطع بالاتر، هرچه درصد نمره ریاضی دانشجویی بالاتر باشد خود به خود به تراز علمی بیشتر و در نتیجه به رتبه بهتری دست خواهد یافت. از طرف دیگر، در آزمون کارشناسی ارشد علوم و صنایع غذایی سال های 88 و پس از آن شاهد کاهش تعداد سؤالات برخی دروس دو واحدی نظیر شیمی مواد غذایی، میکروبیولوژی مواد غذایی، اصول طراحی کارخانجات و مهندسی صنایع غذایی به 25 عدد و ثابت ماندن تعداد سؤالات درس ریاضیات (30 عدد) می باشیم، لذا به طور کلی می توان ریاضیات را به عنوان درسی بسیار مهم و حیاتی برای دانشجویان صنایع غذایی مطرح کرد.
به دلایل فوق جای خالی کتابی که در عین برآورده کردن نیاز کلیه مقاطع تحصیلی (کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری) رشته صنایع غذایی، جوابگوی نیاز کلیه آزمون های ورودی به مقاطع بالاتر نیز باشد، شدیداً در بازار کتاب حس می شد لذا بر آن شدم با توفیق خداوند به واسطه تجربه خود در زمینه صنایع غذایی، بتوانم برای اولین بار تألیف مجموعه ای ارزشمند که بتواند توفیق واقعی دانشجویان صنایع غذایی را در درس ریاضی به وجود آورد به انجام برسانم. همانطور که انتظار می رفت کتاب "ریاضیات جامع صنایع غذایی" مورد استقبال گسترده دانشجویان و اساتید محترم قرار گرفت، به طوری که در مدتی کوتاه به چاپ دوم رسید.
چند توصیه مهم به همراه اهداف و ویژگی های این کتاب را به صورت زیر خلاصه می کنیم:
1- ارائه یک خود آموز جامع به زبانی ساده و به دور از پیچیدگی های معمول کتاب های ریاضی به طوری که دانشجو قدم به قدم با آن همگام شود (لذا به دانشجویان عزیز توصیه می شود که این کتاب را به ترتیب فصول تنظیم شده مورد مطالعه قرار دهند).
2- در این کتاب با تکیه بر سؤال های ریاضی آزمون های سراسری کارشناسی ارشد صنایع غذایی سال های 1374 الی 1389 و ارائه نکات موجود در آنها، به بررسی تحلیلی آنها پرداختیم.
3- ارائه دقیق این مطلب که در هر فصل چه سؤالاتی از کنکور کارشناسی ارشد صنایع غذایی آمده، همچنین بیانگر آن است که از کدام مطلب و نکته و آن هم چند بار در کنکور استفاده شده که به تبع، اهمیت آن مطلب و نکته را برای ما آشکار می سازد.
4- ارائه پاسخ های کاملاً تشریحی، تحلیل مسائل و بیان روش های مختلف حل یک مسئله (حتی تا بیش از 3 روش حل)
5- با ارائه نکات جدید و مطرح کردن تست های استاندارد در رابطه با آنها که تا به حال در کنکور سراسری کارشناسی ارشد رشته صنایع غذایی مطرح نشده، سعی کردیم دانشجویان را با نمونه سؤال های جدید احتمالی برای کنکور های سال های آتی آشنا سازیم.
6- با ارائه کلمه "یاد آوری" خواستیم این مطلب را یادآوری کنیم که این نکته، قبلاً بیان شده است ولی به دلیل تسهیل کار خواننده برای حل مسئله، آن را دوباره ذکر کردیم.
7- این کتاب در پانزدهمین جشنواره کتاب سال دانشجویی مفتخر به دریافت لوح تقدیر گردیده است.
نرم افزار فارسی آموزش نانو تکنولوژی - نانو کاوش نسخه 1
شماره مجوز:155/8945
موارد علمی
شامل:
نانو ساختارها
نانو ساخت ها
نانو ابزارها
موارد کاربردی
شامل:
نانئ الکترونیک
نانو مواد
علوم زیستی
انرژی
هر یک از این شاخه ها دارای زیر شاخه های متعددی می باشند که خود دارای متن و فیلم آموزشی می باشد
******************************
فناوری نانو یکی از آخرین دستاوردهای علمی است. طبق بررسی های شورای پژوهش های اجتماعی _ اقتصادی انگلستان، فناوری نانو از جمله موارد رو به گسترش و مورد توجه اجتماعی _ اقتصادی کشور های پیشرفته است.
پیشبینی مؤسسة Lux Research نشان می دهد که بازار محصولات فناوری نانو بیشتر از بازار ICT و ده برابر بازار محصولات زیستفناوری خواهد بود. ملاحظات زیست محیطی و ایمنی فناوری نانو تأثیر زیادی بر تقسیمبندی بازار جهانی فناوری نانو خواهد داشت. مهمترین منطقه برای فروش محصولات مرتبط با فناوری نانو، آسیا و منطقة اقیانوس آرام است
شما در این dvd با استفاده از جزوات آموزشی فناوری نانو، با این علم آینده آشنا خواهید شد و علاوه بر این با 10 عنوان فیلم مربوطه به طور کامل کاربرد این علم را در موارد مختلف فرا خواهید گرفت
عنوانهای 10 فیلم نانویی:
1-نانو تکنولوژی قرن بیست ویکم
2-مجموعه5 قسمتی گام نوین1
3-مجموعه5 قسمتی گام نوین2
4-نانوپودر
5-میشه بگویید نانو چیست؟؟
6-اشیابزرگ آینده
7-از میکرو تا نانو الکترونیک
8-جزوه آشنایی با مفاهیم فناوری و کاربردهای نانو فناوری
9-نانو تخیل امروز واقعیت فردا
10- فناوری نانو تولید شبکه NZZ آلمان
سرمایه گذاری در نانو ،سرمایه گذاری برای آینده است.